Zang Instituut Friesland.

Zangles in Leeuwarden, Sneek en Veenwouden

zang groep

Zangles voor kinderen en volwassenen!

Zingen is voor iedereen en wij geloven dat iedereen kan zingen. Ontdek jouw verborgen talent! Of je nu jong of oud bent, beginnend of gevorderd. Zingen is voor iedereen. Iedereen kan leren zingen, dus ook jij.

singer

Stemgebruik

Ook bij het spreken gebruiken we onze stem lang niet altijd goed. Als je bijvoorbeeld voor de klas staat, is juist stemgebruik essentieel. Het goed gebruiken van je stem geeft je rust en zelfvertrouwen. Onze coaches kunnen je daarbij helpen.

Gitaarspelende zanger

Jezelf begeleiden

Speel je gitaar of piano en wil je jezelf leren begeleiden? Dat kan! Of misschien schrijf je wel je eigen nummers en wil je hier aan werken samen met ons team. Een creatief proces is iets wat onlosmakelijk verbonden is met muziek maken en wij willen je daar maar al te graag bij ondersteunen.

GRATIS Lax Vox tool voor stemonderhoud!

Verzorg, onderhoud en train je stem volgens de Lax Vox methode. Je ontvang de tool helemaal gratis bij inschrijving!
Meer informatie

Zangles op maat in Leeuwarden, Sneek en Veenwouden.

Welkom bij het Zang Instituut.

Zingen is leuk, en het is ook nog eens ontzettend gezond! Bij het Zang Instituut leer je je stem op een gezonde manier te gebruiken. Met je eigen zangcoach ga je op zoek naar alle mogelijkheden van jouw (zang)stem. Laat je stem stralen en verbaas jezelf met de kracht van het zingen. Bij onze zangschool geloven we dat iedereen kan zingen. Ontdek jouw verborgen talent!

Misschien wil je kennis maken met het zingen of ben je op zoek naar nieuwe technieken om je horizon te verbreden. Of wil je werken aan je zelfvertrouwen of aan je (podium)presentatie? Of aan tekstbeleving? Behalve het ontdekken van jou stem, is het ook ontzettend leuk om verschillende muziekstijlen te ontdekken en uit te proberen!

Wat je doel ook moge zijn, samen met je zangcoach ga je de les op jouw manier invullen. De lessen worden verzorgt door professionele zangcoaches, waarbij jij helemaal jezelf kunt zijn. Zij beschikken niet alleen over de kennis die het gezond leren zingen betreft maar ook over de passie die zij over weten te brengen. De coaches nemen hun inspiratie uit hun vakgebied mee de lesruimte in.

Het Zang Instituut team

Het Zang Instituut heeft een fantastisch team met ervaren en enthousiaste zangdocenten.

Esther Postma
Esther PostmaZangdocent
“Wees nooit bang om fouten te maken, die maken we allemaal. Zolang je maar plezier hebt in wat je leuk vind! “
Hannah Hoogsteen
Hannah HoogsteenZangdocent
“Vooral in de jazz en het bigband genre voel ik me als een vis in het water. Ik heb dan ook mogen spelen met verschillende bigbands en orkesten. Op het podium staan met een grote club muzikanten vind ik dan ook echt het leukste.”
Amber Izidogru
Amber IzidogruZangdocent
“Vergelijk jezelf niet teveel met anderen en ontdek jouw unieke stemgeluid.”
Anne de Boer
Anne de BoerZangdocent
“Vergelijk jezelf nooit met anderen. Iedereen heeft zijn of haar eigen geluid en speciale eigenschappen die hen uniek maken! Als iedereen hetzelfde was, zou het leven saai zijn.”
Wiliam Mulder
Wiliam MulderZangdocent
Mijn muzikale interesses zijn breed, en dat zie je terug in de bands waarin ik heb gespeeld of nog speel: rock, metal, pop, reggae, blues — noem maar op.
Sietze Bouma
Sietze BoumaZangdocent
“Zingen is meer dan alleen je stem goed gebruiken. Een lied komt tot leven door intentie, niet door perfectie.”

Instagram

Loading the next set of instagram posts...

Dit zeggen leerlingen

Bob Barends profielfoto
Bob Barends
3 jaar geleden
Nou ehh hallo uit Leeuwarden, ook een beginner. Ivm dat mijn vrouw steeds zei onze zoon vind gitaar spelen ontzettend interessant vond. Dat we daar iets mee moesten doen. Oke drukke baan bijna 5 dagen in de week 13 uren weg. De man die de vlees komt snijden.🥩 Dat ben ik blijktbaar geworden. Nou dus dacht ik vrouw zegt vaak dat ik iets met de oudste zoon wat moet doen. Dus ben ik wezen in verdiepen wat de beste keuze zou zijn om hem op gitaar les te zetten. Uitzoek werk en alles op een rijtje zetten heb ik een keuze uit twee mooie gitaren gevonden een epiphone speciaal 2 en een Fender. 🎸🎸Ze waren voor een mooi prijsje over te nemen. Opeens dacht ik bij mij zelf. Laten we een vader en een zoon dingetje van maken! Dus ik kocht ze allebij. De epip voor pappa (wat een tof ding ) en die andere voor mijn zoon. Vroeger ooit geprobeerd maar laten we zeggen dat mijn aandacht ergens anders naar toe ging. Een muziekleraar gevonden en. Na de proef les toen mijn zoon hoorde dat hij elke dag moest oefenen liet hij al afweten. Maar de week daarvoor kwam was er een verjaardag feestje had ik het met mijn zwager er over en die wou OOK altijd gitaar spelen. Dus hij was die dag ook mee. Nu gaan wij met zn tweeën verder en mijn zoon zijn tijd komt nog wel 😊 nu hebben we uit eindelijk een goeie muziek school gevonden. GIF en de juiste gitaar leraar Max Krol. Dus ben nieuwsgierig hoe mijn avontuur voor de tweede keer gaat verlopen. Ow ook nog een eigen gitaarband gemaakt. Een beetje eigen persoonlijk heid er in gestopt 😎
Auke Kooi van der profielfoto
Auke Kooi van der
3 jaar geleden
Vriendelijke mensen en een duidelijke uitleg. Een prettige sfeer om les in te krijgen
DJI Mini2 profielfoto
DJI Mini2
4 jaar geleden
Hele leuke proefles en weer zin om muziek te gaan maken
Anno van der Werf profielfoto
Anno van der Werf
5 jaar geleden
Ik speel bij duo Weima & van der Werf en had zin om iets nieuws te leren voor de gitaar. Altijd gek geweest op aandacht en podium (ook leuk dacht ik). Afgelopen jaren Fingerstyle van Sietze Bouma gehad. Ook elektrisch is deze man geweldig. Ik vond best dat ik best goed was...hahaha, totdat ik bij Sietze kwam. Ik was helemaal niet zo goed....ik was een fantasie van mezelf en speelde slordig. Na deze zelfoverschatting die 21 jaar geduurd heeft ging het roer om. Man wat moest ik veel leren. Ik fietste gedesillusioneerd naar huis na een proefles van Sietze. Binnen een uur mijn kop eraf. Nu 4 jaar later is mijn gitaarwereld veel mooier. Het begrijpen van de muziektheorie brengt veel. De akkoorden kennis en verschillende liggingen. Sietze is een techniek freak. Efficiënt spelen is belangrijk. Zo egoloos als die man ook lesgeeft is erg prettig. Dat spiegelt onmiddellijk. Ook alle theorie ideeën en boeken die ik heb gekocht door Sietze is nu een Bieb vol inspiratie. Ik wist wel een beetje maar nu is de muziekwereld echt veel mooier. Ook ben ik er een veel beter mens van geworden. Bij een gitaar presentatie van het GIF kwam ik erachter dat als je gewoon goed speelt performance en show off helemaal niet nodig is. Alles goed instuderen is een kunst. Ook bij die presentatie kwam ik allemaal leuke mensen tegen. Nog nooit uitgeleerd dus ik blijf nog wel plakken. Een diepe buiging maak ik. Muziek is liefde....bij het GIF voel je dat zeker.
Leo Habets profielfoto
Leo Habets
7 jaar geleden
Bijzonder veel geleerd tijdens de lessen bij Gitaar Instituut Friesland. De lessen worden door de leraar volledig aangepast op de behoefte van de leerling en op die manier was tweemaal een half uur les per maand voor mij voldoende om in de tussenliggende twee weken alles te kunnen oefenen. Dus heel efficiënt. Ik kan het iedereen aanbevelen.
Aldo Jacobs profielfoto
Aldo Jacobs
7 jaar geleden
Eerst heeft mijn zoon en daarna ik zelf gitaar les gehad, we hebben dit als zeer prettig en leerzaam ervaren. Ze leren je op je eigen tempo en voorkeur van muziek het instrument te bespelen. De instructeurs die we gehad hebben zijn duidelijk in hun uitleg en als je vragen hebt omdat je er thuis niet uitkomt kun je ze een appje sturen. Dan krijg je hier gewoon geschreven antwoord of een filmpje met tekst en uitleg op.
Myrthe H profielfoto
Myrthe H
7 jaar geleden
Meer dan 2 jaar met veel plezier les gehad. In die tijd 2 docenten gehad waar ik over allebei zeer tevreden ben. Verder is alles ook goed geregeld en wordt er met je meegedacht, zo kon ik bijvoorbeeld mijn lessen op pauze zetten toen ik een aantal weken ging reizen.
aafke zuidersma profielfoto
aafke zuidersma
9 jaar geleden
Sinds kort zit ik op gitaar les bij gitaar instituut, en ik vind het super leuk. Ik ben in die paar weken tijd heel erg vooruit gegaan puur door de leswijze die ze geven. Door hun manier van les geven raak ik heel erg geïnspireerd en wil ik alleen maar meer oefenen en spelen.
Julia Van Der Schaaf profielfoto
Julia Van Der Schaaf
11 jaar geleden
ik was al een tijdje bezig met muziek. Ik schreef al een jaar lang eigen liedjes en heb eens een nummer opgenomen in een studio. Toen ik positieve reacties kreeg begon ik serieuzer gaan denken over wat ik wil in de muziek. Eén ding was zeker dat ik op zangles wilde. Mijn idee was om bij meerdere zangscholen een proefles te volgen maar nadat ik mijn proefles bij Janna had gehad was ik vrij zeker dat ik bij haar zangles wilde volgen. Ik voelde me al snel op mijn gemak. vanaf augustus heb ik om de week zangles van Janna en nog steeds ben ik heel blij. Tijdens zangles heb ik geen zorgen aan me hoofd en kan ik zijn wil ik ben. Ik vind het ook heel erg fijn dat ik de technieken leer bij de bepaalde liedjes waardoor het beter toe te passen is en ik het sneller door heb. Ik ben ook zekerder geworden en kort geleden voor het eerst opgetreden. Dit had ik nooit kunnen doen zonder dat ik hier zangles volg!
Anneke Ath profielfoto
Anneke Ath
12 jaar geleden
Als au pair in Leeuwarden gewoond en in mijn tijd daar zanglessen gevolgd bij Janna. Zowel Janna als Sietze (met wie ik contact had over de aanmelding en het inplannen van de lessen) hebben mij vanaf het begin heel hartelijk en enthousiast ontvangen bij Zang Instituut Friesland. Wat maakte dat ik mij er vanaf het begin thuis heb gevoeld!

Ik heb weinig ervaring met andere zangdocenten maar heb het idee dat Janna en Sietze beide meer moeite doen voor en meer betrokken zijn bij hun leerlingen dan de gemiddelde muziekdocent. Naast dat er een respectvolle en ontspannen sfeer was tijdens de zanglessen waren ze buiten de zanglessen om ook erg behulpzaam (bv. toen ik bezig was met het wegwijs worden in Leeuwarden). :)

Helaas is mijn au pair avontuur nu weer voorbij en komt er ook een einde aan mijn zanglessen, maar ik ben erg blij met dat (wat) ik de afgelopen tijd heb mogen leren van Janna en ik hoop dat de volgende zangdocent die ik tref met net zoveel aandacht te werk gaat!
Freddy van Sorgen profielfoto
Freddy van Sorgen
12 jaar geleden
Ik ben 50 jaar en heb in 2013 eindelijk besloten eens echt gitaar te leren spelen. Ik kende een handjevol akkoorden maar echt gitaarspelen kon ik nog niet. Na mijn eerste 'gratis' kennismakingsles met Sietze Bouma was ik direct verkocht. Wat een talent heeft die man. Inmiddels zijn we een jaar verder en ik heb veel geleerd. ik heb vooral weer enorm veel plezier in het gitaarspelen gekregen. Mijn verwachting is volledig waargemaakt en zie elke week weer uit naar de volgende les / uitdaging.

De docenten van gitaarinstituut Friesland geven niet zomaar les maar delen hun passie. En dat is volgens mij wat hun lessen zo bijzonder maakt. De lessen zijn geheel op maat wat erg prettig is. Maar wat mij vooral aanspreekt is dat ze je niet zomaar wat akkoordjes of rifjes leren, ze leren je echt gitaarspelen. Een aanrader voor jong en oud.

Freddy van Sorgen
Bekijk alle beoordelingen

Plan een geheel gratis en vrijblijvende proefles.

De perfecte manier om een goed beeld te krijgen van de lessen en kennis te maken met je docent.
Plan proefles

Nu ook op bereikbaar op Whatsapp!

Voor al je vragen of het plannen van een proefles zijn wij ook bereikbaar via Whatsapp!